Kundeinformasjon

Bestilling:

Fri frakt på ordre over 1000,-. Frø og planter sendes serparat- Ingen minimumsordre.  HAGEGLEDE har ingen fordyrende mellomledd, og kan derfor holde lave priser på kvalitetsprodukter.  Vi har også svært lave pakke / portokostnader

Leveranse:

Bestillinger av lagervare effektueres samme eller påføgende dag.  Forhåndsbestilte vårplanter sendes fra april, høstplanter fra ca 15. september.  Forhåndsbestilte varer sendes umiddelbart etter at de ankommer oss fra Holland.  Friskere planter kan man nærmest ikke få. 

Siden planter regnes som ferskvare og ofte blir ødelagt av å ligge for lenge på postkontoret, forbeholder oss retten til å fakturere uavhentede pakker med kr 200,-

Leveringstid:

Varene sendes som servicepakke eller med PostNord, som normalt tar 3-5 dager fra forsendelse.  Mail med sporingsnumnmer sendes deg når varen er sendt fra oss.  SMS til mobiltelefonen din når varen er ankommet ditt utleveringssted.  Husk alltid å oppgi mobilnr ved bestilling.  Betaling :  Bestilling på nettbutikken belastes kredittkort eller faktura.

Porto: 35,- for frøbestilling andre varer, Porto 69,90-  Ordre over 1000,- har FRI FRAKT.

Ekspedisjonsgebyr:

HAGEGLEDE har ingen ekspedisjonsgebyr.

Illustrasjoner/bilder:

Vi forsøker å gjengi sortene på riktigst mulig måte på nettsiden. Noen ganger er det vanskelig å vise alle detaljer og nyanser.  Vær oppmerksom på at vekstforholdene hos deg kan skape variasjoner i farge, høyde etc. 

Kvalitetsgaranti:

 

Angrer du et kjøp du har gjort hos oss? Du kan returnere en vare til oss innen 14 dager etter at du mottok den. Du betaler kun returporto. Husk å fylle ut angrefristskjema og oppgi ditt kontonummer slik at vi kan tilbakeføre kjøpsbeløpet.

Angrefristskjema i Word.

Angrefristskjema i PDF.

Siden planter regnes som ferskvare og ofte blir ødelagt av å ligge for lenge på postkontoret, forbeholder oss retten til å fakturere uavhentede pakker med kr 200,-

Reklamasjon

Dersom produktene du har motatt har feil eller mangler ved mottak kan du kreve om prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves.

Vekstgaranti vårsesong

Planter kjøpt fra oss på våren kommer med vekstgaranti. Det vil si at vi garanterer at planter kjøpt hos oss vil spire og vokse. (Vi kan ikke garantere blomstring da dette er avhengig av plantesorten og lokale vekstforhold)

Ser planten dårlig ut ved mottak, gi oss umiddelbart beskjed. Om planten ikke spirer innen rimelig tid må du gi oss beskjed innen 31. august samme år som plantene er kjøpt. Vi vil da sende deg en tilgodelapp tilsvarende prisen du betalte for planten. Du trenger ikke å returnere planten, det holder med et bilde av planten, eller røttene.

Kvalitetsgaranti Høstsesong

På høsten garanterer vi god kvalitet på løk og planter kjøpt fra oss.

Alle våre sorter er egnet for vårt norske klima, men vi kan dessverre ikke garantere spiring påfølgende vår, da dette er avhengig av lokale klimatiske forhold.  Alle klager må skje skriftelig 

Spørsmål?  

Send oss gjerne en e-post. Sender du oss en e-post innen 14 dager etter mottak av varen, lar vi deg beholde angrefristen frem til saken er løst.